کاشت مو چیست، چطور انجام می شود و چقدر هزینه دارد ؟ کلینیک خانه سفید

در زمان به موقع برای شست و شوی موهایتان از شامپوی مناسب استفاده کنید. شامپوی مناسب را باید از پزشکتان بخواهید و طرز استفاده را حتما باید بپرسید. کلاه یا سربند از دیگر چیزهایی است که می‌­تواند وقتی خارج از خانه هستید، از موهای شما محافظت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو به روش FUE باید با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

البتـه کاشت مـو حتی در دهه ‏های 6 و 7 زندگی نیز به شرط اینکه فرد از نظر وضعیت کلی سلامتی مشکلی نداشته باشد، نتایج خوبی خواهد داشت.

همانطور که گفته شد این ریزش بین 2-3 هفته پس از عمل کاشت مو اتفاق می افتد؛ اما در مدت زمان کوتاهی موهای جدید دوباره رشد می کنند. کلینیک جردن با بیش از پرونده موفق کاشت مو، یکی از مراکز پیشرو در زمینه کاشت مو در ایران است.

به عنوان نمونه، اگر ریزش موی فرد به علت مصرف بعضی داروهای خاص باشد، در این صورت نمی توان عملیات کاشت مو را انجام. چراکه به منظور انجام فرایند کاشت مو، فرد می بایست دارای یک الگوی مشخصی از طاسی باشد.

با سلام بستگی به بانک موی فرد و البته پزشک متخصص داره در بعضی افراد میشه به راحتی کاشت مو با تراکم بالا هم انجام داد. همچنین میزان موفقیت جراحی کاشت مو به عوامل زیادی از جمله مهارت و تجربه جراح و همچنین ضخامت موهای اهداکننده فرد بستگی دارد. براساس مطالعات انجام شده و پرسش از ۷۹ متقاضی، کاشت مو به روش FUE نمره ۸/۳ از ۱۰ را کسب کرده ­است. با این وجود، درصد موفقیت کاشت مو با تکنیک‌های مختلف ممکن است کمی متغیر باشد؛ اما در حالت کلی و با روش­‌های جدید، بسیاری از افراد راضی‌اند.

این فرایند از سه مرحله برداشت واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو ) از محل اهدا کننده (بانک مو)، آماده سازی گرافت ها و مرحله آخر کاشت گرافت تشکیل می شود. در حالت کلی دو نوع روش برای پیوند مو وجود دارد که شامل پیوند موی اسلیت گرافت (slit grafts) و میکروگرافت (micrografts) می‌شود.

کاشت مو SUT:

اما متخصصان این زمینه معتقدند که برداشت مو در این روش ایمن تر است و به فولیکول های مو آسیبی وارد نمی شود.

این روش بدون نیاز به جراحی و خونریزی و نیاز به بخیه انجام می­‌شود. به تمام دلایلی که گفته شد، دوره­‌ی بهبودی نیز در این روش کاشت مو بسیار ساده و سریع است. هرچه تعداد و ضخامت موها در ناحیه بانک مو بیشتر باشد، نتیجه بهتر خواهد بود.

معمولا بعد از دو سال از زایمان، رشد موها به حالت اولیه خود باز می‌گردند. یک بیمه نامه برای تضمین نتیجه کاشت مو به فرد داده می‌شود تا در صورت نارضایتی فرد بتواند هزینه خود را پس بگیرد.

کاشت مو در حقیقت به معنی استخراج فولیکول‌های مو از بانک مو و پیوند آن‌ها به قسمت دیگر بدن است. زیرا الگوی رشد و میزان رشد موی بانوان با آقایان متفاوت است. به دلیل بالا بودن سرعت رشد تار موی بانوان، ناحیه پشت سر و گوش‌ها تنها مکان مناسب برای استخراج فولیکول‌های پیوندی است. اما کم بودن سرعت رشد مو‌های مردانه شانس برای استخراج گرافت‌ها از سایر نقاط بدن را فراهم می‌کند.

آیا فولیکولیت از علائم کاشت مو به روش fue است؟

تراکم مو در هر یک از روش‌های کاشت مو به نحوی است که بستگی به تعداد موهای کاشته شده و سبک کاشت دارد.

ویتامین B6، روی، آهن، کراتین و … همگی در سیر وجود دارند و همه این مواد برای رشد بهتر موها موثر است. بعضی از ویتامین­‌ها، مکمل­‌ها و قرص‌­ها مانند ویتامین E و آسپرین باعث رقیق شدن خون می­‌شوند؛ بنابراین از دو هفته قبل از انجام کاشت مو، از مصرف آن­‌ها خودداری کنید. ممکن است دکتر مصرف برخی از دم­نوش‌­های گیاهی را برای شما ممنوع کرده و در مورد زمان آخرین نوشیدنی و خوردن غذا قبل از عمل توضیحاتی به شما ارائه دهد.

  • بعد از گذشت یک هفته می‏ توانید به فعالیت روزانه خود ادامه دهید.
  • برای مت.جه شدن این موضوع باید برخی عوامل در نظر گرفته شوند تا بتوان تصمیم درستی در این زمینه گرفت.
  • هزینه‌های کاشت مو به عواملی همچون تراکم مو و مقدار ناحیه کاشت مو بستگی دارد.
  • انتخاب روش کاشت، با توجه به شرایط متقاضی در جلسات مشاوره ای توسط پزشک متخصص، تشخیص داده می شود.
  • در روش میکروفیت خونریزی و درد وجود ندارد و تراکم زیادی به موهای افراد داده می‌شود و در نتیجه بیماران بعد از گذشت زمانی متوجه رشد خوب موهای خود می‌شوند و رضایت کاملی از عمل کاشت مو خواهند داشت.
  • اما دلایل مختلفی ریزش مو را از حالت طبیعی خود خارج می کنند و منجر به از دست رفتن بخش اعظم موهای سر می شوند که رشد دوباره و جایگزین کردن آن غیر ممکن است.

همچنین در نظر داشته باشید که ممکن است چند روز پس از انجام عمل شاهد ریزش موهای خود باشید که امری طبیعی است. ✔ یک هفته قبل از پیوند مو طبیعی از مصرف هرگونه مکمل، الکل، سیگار و ویتامین های A و B و غیره اجتناب نمایید. سایر روش های کاشت مو مورد بحث در بازار تبلیغات مورد تایید مرکز زیبایی تهران نمی باشد. چرا که ریشه و پشتوانه علمی مورد بحثی برای این موارد موجود نمی باشد.

در این روش، کاشت به وسیله موهای طبیعی خود شخص، انجام می‌شود. موهای پشت گردن و پشت گوش‌ها، مناسب‌ترین و بهترین ناحیه برای برداشت فولیکول مو است. در صورتی که شخص متقاضی پیوند مو، از موهایی مناسب برای کاشت برخوردار نباشد، موهای دیگر نقاط بدن مانند قفسه سینه، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. پزشک باید بررسی کند که چه مقدار فولیکول مو باید استخراج و کاشته شود.

موهای کاشته شده مقاومت بالایی در برابر هورمون دی هیدروتستوسترون (هورمون عامل ریزش مو) دارند و به همین دلیل نتیجه کاشت دائمی و همیشگی خواهد بود. در حال حاضر متد دکتر نیلفروش زاده (کاشت مو با تکنیک ترکیب FUT و FUE) موثرترین و جدیدترین روش کاشت محسوب می شود که در مدت کوتاه و با حداقل تهاجم صورت می گیرد. کاندید مناسب برای انجام عمل زیبایی کاشت مو، پس از پیوند مو طبیعی از نتایج راضی خواهد بود زیرا پیوند مو طبیعی موجب بهبود ظاهر فرد بیمار شده و موهای بیمار دوباره رشد خواهد کرد.

البته همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ممکن است در این سه روز کمی درد داشته باشید که بعد از روز سوم تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

در واقع این روش همان تکنیک FUE است که با کمک ابزارهای کاملا اتوماتیک و هوشمند انجام می‌شود. در این روش آنالیز دقیقی از وضعیت پوست سر با کمک تجهیزات پیشرفته و متعددی به دست می‌آید و اطلاعات بیشتری نیز از ساختار و نوع موهای افراد به دست می‌آورند. کاشت مو یک روش پرطرفدار برای درمان ریزش مو و افزایش تعداد تارهای مو سر است و بسیاری از افراد برای بازیابی موهای از دست رفته خود از این روش استفاده می‌کنند. با این حال، همه افراد کاندیدای مناسبی برای کاشت مو مناسب نیستند.

✔ از استفاده از لباس هایی که شامل روسری یا کلاه می باشند مانند انواع سویشرت ها خودداری به عمل آورید تا فولیکول های موها آسیب نبینند.

کاشت مو

اما اگر کاهش وزن به یکباره اتفاق بیفتد، فرد دچار ریزش موی شدیدی می‌شود. زمانی که ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن به طور ناگهانی قطع شود، استرس و شوک بزرگی به بدن وارد می‌شود. این شوک می‌تواند مشکلات عصبی و ریزش موی شدیدی برای فرد به همراه داشته باشد. بهتر است برای کاهش وزن میزان کالری دریافتی را آرام آرام کم کنید سپس ورزش و غذای سالم را جایگزین آن کنید.

بیولوژیکی و سلامت خون بررسی ضخامت بافت تارهای موی سر کنتراست بین رنگ مو و رنگ پوست بیمار تراکم موها تعداد فولیکول های مو در هر سانتی متر مربع در ناحیه اهدا کننده اندازه مساحت پوشش داده شده. اندازه ناحیه موی داوطلب برسی اینکه قبلا از روشهای دیگر کاشت مو در همان ناحیه اهدا کننده ، انجام شده است یا خیر انتظارات بیمار، پزشک معالج باید انتظارات انجام شده بیمار را در نظر بگیرد. ارزیابی قبل از عمل کاشت مو فرد کاندید شده برای کاشت مو ، قبل از انجام این عمل باید یکسری ارزیابی انجام دهد که شامل انجام آزمایشات خون میباشد.

در آخر لازم است متذکر شویم؛ باید به سرتان فرصت دهید تا خودش را ترمیم کند و درباره نتایج عمل کاشت مو، عجولانه قضاوت نکنید.

سن مناسب کاشت مو

اگر تصمیم به کلینیک کاشت مو تهران دارید یا درباره آن فکر می‌کنید توصیه می‌کنیم مراحل کاشت مو در کلینیک صدف را مطالعه کنید زیرا اطلاعات مفید و جالبی به دست خواهید آورید که فکر نمی‌کنیم جای دیگری آنها را بیابید. این اطلاعات کمک می‌کن با دید بهتری نسبت به عمل کاشت مو تصمیم بگیرید.

احتمال آسیب به گرافت های مو نیز در حداقل میزان خود قرار دارد.

استرس زیاد می‌تواند موجب ریزش موی شدید شود، این نوع ریزش مو تلوژن افلولیوم نامیده می‌شود.

به‌طورکلی روش میکروفیت مزایای زیادی دارد و عوارضی که ممکن است در سایر روش‌های کاشت مو برای افراد به وجود آید در این روش وجود نخواهد داشت. شرایط کاشت مو سن خاص خود را دارد و معمولا در سنین زیر 23 سال، انجام این عمل توصیه نمی شود و اغلب صورت نمی گیرد. مسئله دیگر در زمینه سن داوطلبان کاشت مو این است که چگونه بر روی طرح موهای کاشته شده تاثیر می گذارد. ریزش موی سکه ای چگونه است؟ در مورد ریزش مو سکه ای چه می‌دانید؟ علت ریزش مو به حالت سکه چیست؟ این پدیده به لوپسی آره آتا نیز معروف است که یکی از علت‌های ریختن موی سر، ریش و حتی بقیه نقاط در بدن است.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما
محتوای تولید شده در این وب‌سایت توسط هوش مصنوعی از داده‌های اینترنتی به دست آمده و مسئولیتی در قبال اعتبار آن نیست و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.