میلگرد MO40 پیشگام فولاد

با وجود اینکه 98 درصد از ترکیب این آلیاژ با فولاد Mo40 مشترک است، این دو فولاد تفاوت‌هایی نیز دارند که می‌توان آن‌ها را از نظر ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی مورد بررسی قرار داد. انجام عملیات حرارتی کوئنچ-تمپر بر روی این دسته از فولادها باعث افزایش خواص مکانیکی از جمله سختی، استحکام تسلیم و استحکام کششی می شود. این هزینه به صورت روزانه تعیین می‌شود و فارغ از نوسانات بازار، خود نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. به‌طوری‌که مهمترین عامل در تفاوت قیمت میلگردهای فولادی، ضخامت و وزن میلگرد است و هرچه انرژی بیشتری برای تولید میلگرد صرف شده باشد، بر هزینه محصول نهایی نیز افزوده می‌گردد. اگر علاقه‌مند هستید که از قیمت روز فولاد mo40 مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم که با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید و در هر ساعت از شبانه‌روز، قیمت میلگرد یا ورق mo40 مورد نیاز خود را جویا شوید.

میلگرد mo40

میلگرد MO40 نسبت به میلگرد CK45 سخت‌تر بوده و شکل پذیری آن نیز بیشتر است. از دیگر ویژگی‌های میلگرد MO40 این است که قابلیت جوشکاری خوبی ندارند. این میلگردها در برابر خوردگی بسیار مقاوم بوده و سختی بالایی دارند. قیمت فولاد MO40 را به صورت دقیق و روزانه را از کارشناسان فروش شرکت فولاد هفت درخواست کنید .

میلگرد mo40

فولاد نرمال را از کوره عملیات حرارتی خارج و اجازه می دهیم در هوا خنک گردد تا به دمای اتاق برسد. که هر کدام ترکیبی از محدودیت های C,B,منگنز,Va,Mo,Ni,Cr برای فولادهای کربنی دارند. بنابراین فولادهای آلیاژی Mo40 به عنوان آلیاژهای باکیفیت شناخته می شوند.

فولاد مورد استفاده برای تولید میلگرد آلیاژی MO40، با استفاده از کوره قوس الکتریکی و کوره القایی تولید می‌شود. این فولاد پس از گرم شدن در دمای بالای ۸۰۰ درجه کوئنچ شده و دوباره در دمای بالای ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد، گرم می‌شود. بعد از قرارگیری محصولات تولیدشده با استفاده از آلیاژ MO40 در معرض سایش، فرایند روکش‌کاری انجام می‌شود که از طریق جوشکاری صورت می‌گیرد. فولاد Mo40 که با نام فولاد آلیاژی AISI 4140 نیز شناخته می‌شود، در دسته‌ فولادهای کم‌آلیاژ طبقه‌بندی شده و دارای مقادیر مشخصی از عناصر منگنز، مولیبدن و کروم است. مقاومت به سختی و سایر خصوصیات فولاد Mo40 باعث شده تا در طیف گسترده‌ای از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد. فولاد آلیاژی Mo40  بسته به میزان سختی مورد نظر، می تواند در دمای 205 تا 649 درجه سانتیگراد (400 تا 1200 درجه فارنهایت) تمپر شود.

یکی از این روش ‌ها استفاده از محلول‌های آماده شستشوی زنگار آهن است. البته استفاده از این محلول‌ها برای مقیاس‌های بزرگ و صنعتی خیلی به صرفه نیست و بیشتر برای پروژه‌‌های کوچک و خانگی کاربرد دارند‌. روش الکترولیز زنگ آهن را می‌توان ساده‌ترین روش زدودن زنگ آهن به شمار آورد که حتی در خانه نیز قابل اجرا است.

جنبه هایی همچون جوشکاری، ماشینکاری، آبکاری، نحوه ساخت، انواع سطح مقطع ها و کاربرد های این نوع از فولاد. همچنین گفته شد که هر کدام از عناصر آلیاژیِ موجود در این نوع فولاد از نظر فیزیکی چه خواصی به آن بخشیده اند. در بحث گرید های مشابه فولاد Mo40 نیز بیشتر به گرید 4340 پرداخته شد. منتها باید بدانید که گرید های دیگری نیز همچون 4145 و 1026، 1018 و P20 وجود دارند که بسیار با فولاد 4140 مقایسه شده اند. شرکت بازرگانی بین الملل پترو نور مهر توانایی تامین گرانول پلی اتیلن صادراتی برای تولید لوله های آبیاری کشاورزی فشار قوی، فشار ضعیف ، قطره‌¬ای، تیپ و قطعات (Fitting & Pipe) با شرایط درخواستی مشتری دارد. تمامی انواع گرید های لوله از جمله ویرجین پتروشیمی به صورت CRP 100Nو PE 100B، + PE80 و همچنین کامپاند های آن ها با کیفیت مطلوب و قیمت رقابتی نیز برای صادرات قابل تامین هستند.

این دوزینگ پمپ دارای دو قطعه اصلی روتور و استاتور می باشد که از چرخش این دو قطعه درون هم عملیات پمپاژ سیالات شکل می گیرد. این پمپ در نوع بشکه کش برای تخلیه بشکه و مخازن و در نوع افقی ساخته میشود. ظرفیت این پمپ از 100 لیتر بر ساعت تا 50 هزار لیتر در ساعت متغیر می باشد. در صورت خرید مستقیم از منوپمپ پاژ می توانید در صورت عدم براورده کردن نیازهای فنی پمپ را مرجوع و پمپ با ظرفیت بالاتری خریداری نمایید.

فولاد Mo40 دارای 0.38 تا 0.43 درصد کربن است و می توان برای افزایش سختی، آن را تحت عملیات حرارتی قرار داد. فولاد Mo40 را می توان با فرآیندهای زیادی از جمله سخت کاری، تمپر کردن، بازپخت، نیتریدینگ، سخت شدن شعله ای، تنش زدایی و … تحت عملیات حرارتی قرار داد. به هر حال وقتی فولاد تحت عملیات حرارتی قرار دارد و برای سخت شدنِ بیشتر آماده می شود جوشکاری آن توصیه نمی شود. زیرا خواص مکانیکی فولاد در ناحیه جوشکاری متاثر از حرارت جوش تغییر خواهند کرد.

و همچنین می توان قطعات یدکی معدن، پین های سخت شده القایی، لوازم جانبی بست، تجهیزات حفاری در نفت و گاز مانند مته و غیره را تولید کرد. خرید و فروش شفت های Mo40 معمولا به صورت آنیل شده که نرم‌ترین حالت می‌باشد انجام می‌شود تا کار کردن میلگرد آلیاژی با آن از جمله ماشینکاری، فرم دهی و … ساده‌تر باشد. یکی دیگر از عوامل کلیدی قیمت گرد mo40 ، وضعیت کلی اقتصاد جهانی است. زمانی که رشد اقتصادی قوی باشد، معمولاً تقاضا برای فولاد بیشتر می شود که منجر به افزایش قیمت ها می شود.

  • در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.
  • میله گرد، میله مربع و صفحه فولاد Mo40 (فولاد AISI 4140) می‌تواند به وسیله هوا، حرارت دادن و کوئنچ کردن سخت شود.
  • برخی از خواص فولاد نظیر استحکام کششی، سختی و مقاومت به خوردگی را بهینه سازی کنند.
  • که از جمله آنها می‌توان به سندبلاست، شات بلاست، واتر جت، لیزر، الکترولیز و امثال آنها برای زدودن زنگ آهن اشاره کرد.
  • در این ساختار کروم باعث بالا رفتن مقاومت و سختی پذیری می‌شود.وجود کروم در فولاد باعث می‌شود به راحتی مارتنزیت گرفته شود زیرا نیاز به سرد کردن در آب و روغن ندارد و در دمای اتاق این کار انجام می‌گیرد.

پس از آن فولاد را مجددا تا دمای ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنند. پس از آن می‌توان از این فولاد آلیاژی برای تولید محصولات مختلف فولادی استفاده کرد. همچنین به دلیل اینکه سختی این فولاد بسیار زیاد است، در پروژه‌هایی که مقاومت به سختی و توان کششی بالا مدنظر باشد، از این فولاد استفاده می‌شود. باید ذکر شود که این فولاد یکی از معروفترین و پرکاربردترین فولادهای آلیاژی است. سخت کاری نوعی عملیات حرارتی است که در طی آن، سطح فولاد را سخت و مقاوم‌تر از پیش می‌کنیم تا بتوانیم آن را در انواع موقعیت‌ها مورد استفاده قرار دهیم. فولادی که این عملیات سخت و سنگین را پشت سر بگذارد، نه تنها در برابر ضربه و فشار مقاوم است، بلکه هرگز دچار خوردگی و سایش نیز نمی‌شود و همواره به شکل روز اول باقی می‌ماند.

میزان کروم موجود در این فولاد باعث افزایش مقاومت حرارتی در آن می شود. شرکت ثمین تجارت این میلگرد را با بهترین کیفیت و قیمت در ایران به فروش می رساند. در انواع صنایع ، هرگاه لازم باشد تجهیزاتی مقاوم به حرارت، فشار و ضربه را طراحی و تولید کنند، از فولاد mo40  استفاده می‌کنند. این فولاد مقاومت و استحکام فوقالعاده بالایی دارد و در دمای ۹۳۲ درجه سانتیگراد نیز به خوبی کارایی خود را حفظ می‌کند.

فولاد Mo40 در استاندارد AISI با عنوان فولاد ۴۱۴۰ شناخته می شود انواع فولادهای آلیاژی در استاندارد AISI با یک کد چهار رقمی شناخته می شوند. بر همین اساس، برخی از انواع فولادها بر حسب عناصر تشکیل دهنده آن ها در این استاندارد نامگذاری می شوند؛ این عناصر شامل بور، کربن، منگنز، مولیبدن، نیکل، سیلیس، کروم و وانادیوم می باشد. آلیاژ mo40 متعلق به گروه فولادهای مقاوم به حرارت، که این آلیاژ کیفیت بالایی دارد. برای انجام عملیات حرارتی ابتدا فولاد MO40 تا رسیدن به دمای یکنواخت ۸۰۰ تا ۸۵۰ درجه سانتی‌گراد در تمامی قسمت‌ها گرم شده و بعد از آن در کوره خنک می‌شود. در مقابل فولاد CK45 در دمای ۶۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده و بعد از آن توسط هوا و به آهستگی خنک می‌شود.

فولاد MO40 یا AISI 4140 از فولاد های کم آلیاژ به شمار می رود. این نوع فولاد در ترکیبات داخلی خود دارای عناصری همچون مولیبدن، منگنز وکروم است. صنایع مختلفی از فولاد عملیات حرارتی MO40 در تولیدات خود استفاده می کنند؛ چرا که دارای ویژگی های خوبی همچون مقاومت در برابر سختی و حرارت است. وجود عناصری همچون کروم و مولیبدن در ترکیبات داخلی این نوع فولاد باعث افزایش استحکام و سختی آن شده است. فولاد عملیات حرارتی از جمله آلیاژ هایی است که کم کربن بوده و همچنین از پرکاربردترین نوع فولادهای آلیاژی در صنایع به شمار می رود.

آهن استخراجی مقادیر زیادی کربن در ترکیبش دارد و برای تبدیل به فولاد باید مقادیر کربن آن به کمتر از ۲ در صد برسد، این فرآیند به کمک کوره‌های کنورتور و سوزاندن کربن انجام می‌گردد . همانطورکه قبلا هم گفتیم  فولاد Mo40 با اضافه کردن عناصر آلیاژی که مهمترین آن کروم و مولیبدن می‌باشد تهیه می‌شود . فولاد MO40 در درجه ۸۶۰ – ۹۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده می شود و باید حرارت به طور یکسان به تمام نقاط میلگرد انتقال ‍‍پیدا کند .

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما