سال گذشته 10 حمله سایبری با پدافند غیرعامل خنثی شد

غلومریزو جلولی در خصوص تعداد حملات سایبری به زیرساخت های کشور در سال گذشته گفت: حملاتی را که انجام می شود در سه قسمت طبقه بندی می کنیم، یکی حملات کم ارزشی است که توسط سیستم های فنی مانند SOC کنترل می شود و تعداد این حملات. حملات میلیون، دسته دوم حملات متوسط ​​به زیرساخت ها هستند که از نوع تروریستی هستند اما تعداد آنها زیاد نیست و لایه سوم حملات جنگ سایبری است که تعداد آنها بسیار کم است، اما هدف قرار می گیرند. زیرساخت های کشور و این حملات محدود است، اما دامنه آن سنگین است.

وی گفت: سال گذشته هجمه های زیادی علیه شبکه زیرساختی کشور داشتیم از جمله حمله دیداس که با هدف ایجاد اختلال در شبکه های داخلی از جمله زیرساخت های حیاتی کشور انجام شد و خوشبختانه این حملات دفع شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره حمله به شبکه برق سال گذشته گفت: حملات سایبری در سال گذشته نیز به شبکه برق انجام شد که خوشبختانه به موقع شناسایی و دفع شد.

جلالی در خصوص اینکه هر حمله با چه سرعتی دفع می‌شود، گفت: بستگی به زمان شناسایی، مدت زمان قابل کنترل و دفع حمله سایبری دارد، در مورد شبکه برق تا 5 روز طول کشید. تاثیر این حمله بدست آوردن. به طور کامل از بین برود و این به این دلیل بود که مقدمات از قبل فراهم شده بود و اطلاعاتی که به موقع در مورد حملات دریافت کردیم. همچنین آسیب پذیری شبکه برق و نگهداری ویژه این شبکه از قبل برنامه ریزی شده بود.

وی همچنین گفت: بخشنامه های سختگیرانه پدافند غیرعامل را برای مناطق مختلف کشور ابلاغ کرده ایم و اخیراً با وزارت اقتصاد در خصوص توسعه مراکز مهم اقتصادی توافق شده و استانداردهای لازم برای رفع حملات سایبری خواهد بود. توسط آنها تعیین می شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: سال گذشته 10 حمله سایبری قابل توجه به مراکز مهم کشور داشتیم که خوشبختانه به موقع متوجه شدیم و با خنثی سازی و جلوگیری از آسیب به زیرساخت ها، برق رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پدافند غیرعامل وضعیتی است که در آن باید از آمادگی برای حملات مجازی یا تروریستی برای زیرساخت های کشور اطمینان حاصل کرد و همچنین مقرراتی برای تعیین مسیرهای جایگزین در صورت حمله و در چه مواردی تصویب شود. دوره زمانی. مشکلات ایجاد شده حل می شود تا جریان خدمات به جامعه و مردم مختل نشود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه سال گذشته و سال قبل از آن شاهد این بودیم که برای اولویت بخشی به حوزه داخلی تلاش شد و شاهد خاموشی صفر و رضایت خوبی بودیم، گفت: سوم. مولفه توسعه تولید برق است زیرا توسعه کشور به برق نیاز دارد و با توجه به مشکل عدم تعادل گاز باید به سمت انرژی هسته ای، زغال سنگ، بادی و خورشیدی رفت.

جلالی درباره حملات سایبری گفت: با توجه به اهمیت برق در این صنعت، همواره حملات سایبری در بین اهداف دشمن وجود داشته است، تلاش هایی در سال گذشته انجام شد، اما توانستیم با اقدامات پیشگیرانه حملات را سرکوب و خنثی کنیم.

انتهای پیام/

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما