پیشنهاد امضای یادداشت تفاهم همکاری گردشگری بین عربستان سعودی و ایران

عنوان 20- از چند ماه پیش که روابط سیاسی ایران و عربستان برقرار شد، گسترش روابط گردشی دو کشور در نشست مطبوعاتی به سمت خلیج فارس؛ دو کشور همسایه با تاریخ و مذهب مشترک. گردشگران عربستانی در شهرهای زیبا و مناطق گردشگری جالب ایران و بازدید ایرانیان علاوه بر زیارت و زیارت از شهرهای زیبای حجاز.

چند هفته پیش مریم جلولی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عامیانه در حاشیه مراسم روز جهانی گردشگری در ریاض با مسئولان گردشگری عربستان سعودی دیدار کرد. سید عزت الله ضرغامی که برای شرکت در بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری به سمرقند ازبکستان سفر کرد. احمد الخطیبوزیر گردشگری عربستان در این دیدار و توسعه گردشگری بین دو کشور، امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر میراث فرهنگی پیشتر گفته بود: «ما علاقه مند به لغو روادید با عربستان هستیم، من از وزیر گردشگری آنها دعوت کردم که به ایران سفر کند، پیشنهاد دادیم که سفر بین دو کشور تسهیل شود و آنها پذیرفتند، تصمیم گرفتیم یک توافقنامه تنظیم کنیم. یادداشت تفاهم، کارشناسان ما در حال بررسی این موضوع هستیم.”

به ایران می آیم/ انتقال مقر سازمان جهانی گردشگری از مادرید به ریاض

احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان سعودی در پاسخ به دعوت ضرگامی برای شرکت در نمایشگاه مسافرتی تهران گفت: بسیار خوشحالم که روابط ایران و عربستان دوباره گسترش یافته است، ما کشورهای همسایه و با سابقه ای هستیم که بر اساس آن در جلسات دوجانبه ای که برگزار شد، در زمینه گردشگری با ایران همکاری خواهیم کرد، قطعا تلاش خواهم کرد در این رویداد ایرانگردی شرکت کنم.

الخطیب با اشاره به سرمایه گذاری عربستان در بخش گردشگری تصریح کرد: ما در نظر داریم توسعه صنعت گردشگری را با جدیت دنبال کنیم و سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) را تقویت کنیم. ما قصد داریم مقر سازمان جهانی گردشگری را از مادرید به ریاض منتقل کنیمما از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری حمایت می کنیم زیرا او از کشورهای منطقه حمایت می کند.

وی تصریح کرد: گردشگری بسیار مهم است و به معنای صلح و هماهنگی و امنیت است و از اینکه شاهد ثبات در خاورمیانه باشیم بسیار خوشحال خواهیم شد. ما بسیار مشتاق و تلاش می کنیم تا روابط ایران و عربستان سعودی را گسترش دهیم.

وزیر گردشگری عربستان پیشنهاد امضای یادداشت تفاهم همکاری های دوجانبه را داد تا در آینده شاهد همکاری های بیشتر در حوزه گردشگری باشیم. این تفاهم نامه می تواند بر روی مطالعه و گسترش روابط گردشگری ایران و عربستان متمرکز شود، به عنوان مثال افرادی از ایران برای حج به عربستان می آیند و ما می خواهیم ایرانیان بیشتری به عربستان سفر کنند و در مقابل ما نیز به این کشور سفر می کنیم. عربستان سعودی ما مردم می خواهیم توریست ها به ایران بیایند.

سفرهای ترکیبی به ایران و عربستان سعودی باید اجرا شود

ضرغامی در این دیدار همچنین درباره توافق همکاری های گردشگری ایران و عربستان گفت: تاکنون چنین تفاهم نامه ای نداشته ایم، این پیشنهاد بسیار خوبی است، کارشناسان دو کشور می توانند در این زمینه فعالیت کنند. . تفاهم نامه، موارد مطروحه در قالب تفاهم نامه را به طور کامل به تصویب رساند. ما حتی می توانیم تورهای ترکیبی ترتیب دهیم، این تورها را می توان از نقاط مختلف دنیا به ایران و عربستان سعودی انجام داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و هنرهای عامیانه گفت: ملت‌های ما می‌توانند در بخش گردشگری پایدار فعالیت کنند، گردشگری زمینه بسیار خوبی برای صلح و روابط صمیمانه و پایدار بین ملت‌ها است و در رابطه با عربستان و ایران، گردشگری می‌تواند مفید باشد. موتور محرکه این موضوع. .

وی بیان کرد: تسهیل در صدور روادید و تقویت پروازها و تسهیل سفرهای زمینی از جمله پیشنهادات ماست و بر اساس توافقات صورت گرفته با عراق، مسافران عربستانی می توانند از طریق عراق از طریق زمینی به ایران سفر کنند.

ضرغامی تاکید کرد: همچنین توجه به توان ایران در عرصه هنرهای عامیانه و بازسازی آثار تاریخی، توجه به این دو حوزه نیز می تواند روابط ما را تقویت کند./ایرنا

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما