همه را در اینستاگرام مقصر بدانید!


آفتاب نیوز :

در شرایطی که کمتر از یک ماه از عرضه سری گوشی های پرچمدار اپل در سال 2023 یعنی خانواده آیفون 15 می گذرد، مشکلات مختلف این گوشی ها یکی پس از دیگری نمایان می شود. یکی از این مشکلات بزرگ گرمایش آنهاست که صدای بسیاری از مردم را در نقاط مختلف دنیا بلند کرده است.

در این راستا دلایل متعددی ذکر شده است که هر کدام عوامل تأثیرگذار متفاوتی را در این امر ذکر می کنند. اخیرا برخی برنامه اینستاگرام را عامل این مشکل می دانند و آن را به مشکلات گوشی های جدید اپل مرتبط می دانند. این افراد با آزمایشات ادعای خود را ثابت کردند.

دفعه بعد در گجت نیوز نگاهی به این موضوع و ادعای عجیب اپل خواهیم داشت.

بیشتر گلایه ها از گرم شدن نسل جدید آیفون ها مربوط به زمانی است که این گوشی تحت فشارهای پردازشی و گرافیکی فشرده مانند زمان بارگذاری یا اجرای بازی های دقیق یا برنامه های سنگین قرار دارد. البته برخی از کاربران نیز گزارش داده اند که اینستاگرام که اپلیکیشن سنگینی نیست، یکی از دلایلی است که می تواند باعث داغ شدن آیفون 15 شود!

همین موضوع باعث شد تا برخی از تحلیلگران شناخته شده در حوزه موبایل تصمیم به بررسی موضوع و بررسی تاثیر اینستاگرام بر مصرف باتری خانواده آیفون 15 بگیرند.

به گفته یکی از این تحلیلگران، اجرای همزمان اینستاگرام و اسپاتیفای به مدت پنج دقیقه باعث داغ شدن بیش از حد گوشی و تخلیه 5 درصدی باتری آن شده است! البته این موضوع کاملاً تصادفی اتفاق افتاده و ظاهراً از قوانین خاصی پیروی نمی کند.

سازنده محتوا برای اثبات ادعای خود اسکرین شات هایی را قبل از فاصله زمانی پنج دقیقه در یوتیوب منتشر کرد. در این تصاویر، اینستاگرام به طور طبیعی بیشترین مصرف انرژی را در این مدت 5 دقیقه ای داشته است و اسپاتیفای با مصرف 15 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

البته این فرد مدعی بود که یک آپدیت نرم افزاری برای اینستاگرام می تواند در کوتاه مدت و به صورت موقت این مشکل را حل کند.

کاربر دیگری با رویکردی متفاوت، تاثیر سیستم عامل iOS 17 بر مصرف انرژی اینستاگرام را بررسی کرد. وی برای این کار دو تبلت آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس و آیپد را که هر سه به سیستم عامل iOS 17 و iPadOS 17 آپدیت شده بودند، آزمایش کرد و اپلیکیشن اینستاگرام را روی هر سه آنها اجرا کرد.

نتایج این تجزیه و تحلیل نشان داد که تنها ده دقیقه اجرای این اپلیکیشن بدون انجام کار خاصی باعث کاهش 10 درصدی قدرت باتری می شود!

در این زمینه نظرات مختلفی در بین منتقدان و تحلیل گران وجود دارد و هر یک عامل خاصی را دلیل این تأثیر می دانند. برخی معتقدند که iOS 17 پاشنه آشیل شارژ باتری آیفون است که برای همه کاربران رایج نیست و فقط برخی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

متا و اینستاگرام هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده اند. بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا اپل یا متا مسئولیت این موضوع را بر عهده خواهند گرفت.

اخبار گجت

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما