مزایای اقتصادی «پاسارگاد» برای آینده نیروی کار برگه برنده کارفرمایان که به فکر افزایش بهره وری نیروی کار هستند و به آینده کارکنان خود امیدوارند.

عنوان 20 – در سال 1287 بود که اولین قانون بیمه عمر در ایران برای بقیه مستخدمین «وارث صاحب حقوق شهروندی» یا بازماندگان مستخدم متوفی به تصویب رسید. از آن زمان بیمه عمر تغییر کرد و به تدریج در خدمات صندوق بازنشستگی قرار گرفت.

اما در چند سال اخیر افزایش تورم و کنترل دولت بر صندوق بازنشستگی به منظور مدیریت هزینه‌های آن‌ها، کارکنان این شرکت را از آینده این صندوق ناامید کرده است. به ویژه اینکه امروز حقوق و مزایای صندوق افرادی که 30 سال کار کرده اند و حداقل مبلغ بیمه را در طول مدت کار خود پرداخت کرده اند، نزدیک به 8 تا 9 میلیون تومان است.

با توجه به اینکه طبق اعلام «فرامرزی توفیقی» از مشاوران مرکز عالی شوراهای اسلامی، هزینه زندگی بر اساس جدول نیازهای غذایی یک خانوار متوسط ​​3.3 نفر و هزینه مسکن است. در شهرهای بزرگ 20-22 میلیون نفر است. و در تهران 23 میلیون تومان می‌دانند، تنها 40 تا 45 درصد هزینه‌های زندگی از حقوق بازنشستگی تامین می‌شود.

در چنین شرایطی به دلیل از بین رفتن امید به نظام بازنشستگی سنتی، بهره وری و کارایی نیروی کار کاهش می یابد. به همین دلیل است که کارفرمایان و کارکنان شرکت ها و گروه های اقتصادی باید به فکر گزینه هایی باشند که طیف وسیعی از خدمات را در قالب بیمه عمر و بازنشستگی برای آنها پوشش می دهد.

گنجاندن بیمه پاسارگاد در بیمه عمر و بازنشستگی با عنایت به اینکه «بیمه مرکزی» مجوز قانونی مشارکت شرکت های بیمه خصوصی در خدمات نظام بازنشستگی را صادر کرده است، «بیمه پاسارگاد» مدتی است که در حوزه بیمه عمر و مستمری (بیمه نامه عمر) فعالیت می کند. . این بیمه نامه پاسارگاد مزایای کلیدی مانند پوشش بیمارستانی (درمان تکمیلی)، معافیت از حق بیمه، تخفیف سایر بیمه نامه های پاسارگاد (بدنه خودرو، آتش سوزی منزل، بیمه حوادث شخصی و بیمه درمانی) مسافرت را ارائه می دهد. ، بازنشستگی و مشارکت در سود (بازده سود سرمایه گذاری). در نتیجه از آن به عنوان بیمه بازنشستگی-پزشکی-زندگی اضافی استفاده می شود.

مزایای بیمه عمر و تامین آینده اکنون شرکت هایی با 5 کارمند یا بیشتر می توانند کارکنان خود را بر اساس این نوع بیمه اضافی بر اساس بیمه عمر و آینده بگیرند. در بیمه نامه های عمر و بیمه تکمیلی، درصدی از حقوق به عنوان حق بیمه کسر و بر اساس انتخاب بیمه شده سرمایه گذاری می شود.

درصدی از حق بیمه کار نیز توسط کارفرما پرداخت می شود. البته میزان حق بیمه بستگی به افزایش سالانه دستمزد و نرخ تورم دارد. ضمناً بیمه شده می تواند انتخاب کند که چه میزان از حق بیمه ماهانه وی در بانک ها واریز و چه میزان در سهام شرکت سرمایه گذاری شود.

بیمه شده می تواند 30، 40، 50 و 60 درصد حق بیمه خود را از طریق بیمه پاسارگاد به سپرده های بانکی واریز کند. همچنین امکان سرمایه گذاری 10، 20، 30 و 40 درصدی حق بیمه در سهام شرکت های بورسی وجود دارد.

البته بانک ها و شرکت های بورسی بیمه پاسارگاد را انتخاب می کنند. در صورتی که بیمه شده کمتر از 100 درصد حق بیمه خود را در دو ردیف مذکور قرار دهد، مابقی در سایر موارد (دیون بیمه شده، اوراق قرضه و …) قرار می گیرد. این امر به این دلیل است که انتخاب چنین گزینه هایی برای بیمه شده به عنوان “سرمایه گذار” در بیمه بازنشستگی پایه و درمانی غیرممکن است.

همچنین مشاهده شد که بیمه شده می تواند پس از 2 سال ترکیب سرمایه گذاری خود را تغییر دهد. مزیت دیگر این بیمه نامه این است که در پایان هر سال مالی و پس از ارزیابی «بازده سرمایه گذاری»، 85 درصد آن به نسبت «مشارکت به نفع بیمه گذار» به اندوخته همان سال اضافه می شود. به مبلغ تضمین شده مبلغ ذخیره هر بیمه نامه..

البته بیمه شده می تواند قبل از خرید بیمه عمر پاسارگاد و بیمه نامه آتی برای تعیین سبد سرمایه گذاری خود، درآمد سرمایه گذاری 3 سال اخیر این شرکت را بخواهد.

در مورد صندوق بیمه عمر یا همان صندوق بازنشستگی باید توجه داشت که میزان آن بستگی به میزان بیمه ماهانه کارکنان شرکت دارد که می تواند 120، 150، 180، 210، 240، 270، 300، 330 و 360 برابر باشد. . حق بیمه ماهانه علاوه بر خدمات سرمایه مادام العمر (بازنشستگی)، هزینه درمان تا سقف 30 میلیون تومان در صورتی که اندوخته بیمه نامه به 2 میلیون تومان برسد و 6 ماه از تاریخ بیمه نامه (تاریخ شروع یا تاریخ 2017) گذشته باشد. تغییر مالی). بیمارستان ها (بیمه تکمیلی) تحت پوشش قرار می گیرند.

در حال حاضر، پول بیمه نامه قابل استرداد به بیمه شده است. امکان پرداخت وام به بیمه شده، امکان طبقه بندی گروه بیمه شده بر اساس سه سطح حقوق و مزایا، عناوین شغلی و نظر کارفرما، امکان استفاده از «پس انداز سنوات کار» به عنوان مشارکت اولیه بیمه نامه و ادامه پرداخت حق بیمه پس از خروج از شرکت به دلایلی از جمله (استعفا، اخراج و بازنشستگی طبق قانون تامین اجتماعی).

بیمه عمر (فوت) تا سن 90 سالگی، پوشش برخی از بیماری ها، از کار افتادگی و از کار افتادگی ناشی از حادثه از دیگر بیمه های عمر و خدمات آتی پاسارگاد است که جذابیت آن را به عنوان یک بیمه چند لایه افزایش می دهد. . با توجه به اینکه بیمه پاسارگاد بیش از 8 میلیون بیمه نامه عمر و آتی صادر کرده و با سابقه 17 ساله نسبت مالی آن تا سال 1401 به 304 درصد رسیده است، می تواند انتخاب مناسبی برای کارفرمایان و شرکت های با 42000 نماینده باشد. افزایش بهره وری نیروی کار و امید به آینده کارگران.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما