سند 5 صفحه ای از مجموعه تاریخی آذربایجان غربی منتشر شد

خبر دادن آرانیوز به گزارش روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، نصیر عتباتی رئیس دادگستری این منطقه در حاشیه جلسه قرارگاه اسناد کشاورزی گفت: امروز شاهد ارائه 5 یک اسناد صفحه از مجموعه های تاریخی کلیسای تادئوس در روستای قاریه، کلیسای چالدارون، کلیسای زروزی ماکو، قلعه بسطام چویپاره، تخت سلیمانی تکاب و تپه قاریه حسنلو نقده که سه مجموعه تخت سلیمان، کلیسای تادئوس مقدس و کلیسای زور روز ثبت جهانی می باشند. مدیر کل سازمان میراث فرهنگی منطقه هستند.

وی ادامه داد: تجمیع اموال بنای تاریخی به سازمان میراث فرهنگی در حفظ و حراست از این آثار و مقدسات آنها کمک می کند که برخی از آنها در سطح بین المللی به ثبت رسیده و نشان دهنده تمدن کهن و همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب است. فرقه ها در این زمینه او زمین را برای مدت طولانی باز کرده است.

رئیس دادسرای ناحیه آذربایجان غربی تاکید کرد: تجمیع مالکیت و صدور اسناد و مدارک 1770 اثر تاریخی این منطقه که در سطح ملی به ثبت رسیده است در دستور کار دستگاه قضایی منطقه قرار گرفت پیگیری آن مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت. سازمان میراث فرهنگی

صفری، مدیر کل میراث فرهنگی منطقه، منطقه آذربایجان غربی را یکی از سه منطقه برتر کشور در ثبت جهانی آثار تاریخی اعلام کرد. منطقه از زحمات رئیس منطقه در راستای نظارت بر انتشار اسناد تاریخی قدردانی کرد و در پایان تک سند 5 اثر تاریخی منطقه به صورت نمادین تحویل مدیر کل میراث فرهنگی شد. دکتر عتباتی از استان.

انتهای پیام/

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما