ده «هشتم» و «نهم» استفاده از یارانه تشویقی 120 هزار صومی است.


آفتاب نیوز :

بیش از چهار ماه از اجرای طرح حسابداری الکترونیک در کشور می گذرد. این طرح شامل 11 لیست از کالاهای اساسی شامل برنج ایرانی، سویا، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، پاستا و شکر است که مورد تایید پژوهشکده صنایع غذایی ایران است. که در سبد غذایی این طرح تعریف شده است و مشمولان این طرح در صورت خرید 200 هزار تومان از مبلغ یارانه از 11 نام سبد غذایی، حق دریافت 120 هزار تومان یارانه تشویقی را خواهند داشت.

در حال حاضر 145 هزار فروشگاه به اجرای طرح متصل هستند.

البته مرحله اول اجرای این طرح در مقیاس کشوری به گونه ای بود که سه ده نفر اول درآمدی و متقاضیان تحت پوشش سازمان اجتماعی و کمیته امداد از امتیاز تشویقی برخوردار شدند و در صورت دریافت 70 درصد از حقوق خود. مبلغ یارانه از بین این 11 فقره کمک هزینه آنها 20 درصد افزایش یافت اما در مرحله دوم سه دهم درآمد و مشمولان سازمان اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با مابه التفاوت از امتیاز تشویقی برخوردار شدند. که شرط افزایش بدهی خرید حداقل 200 هزار تومان است اعتبار یارانه اعلام شد و در صورت خرید سرپرستان خانوار این میزان یارانه از جمله کالاهای اساسی. نکات انگیزشی

به مرور زمان و از اول شهریورماه امسال یارانه تشویقی به دهک چهارم و پنجم درآمد به صورت کوپن تعمیم یافت و دهمین چهارم و پنجم نیز مشمول این یارانه تشویقی شد.

این در حالی است که از ابتدای هفته گذشته و در مرحله ششم اجرای طرح الکترونیکی کالابرگ، دهک های ششم و هفتم درآمدی از جمله دهک اول تا پنجم، حق دریافت امتیاز تشویقی کالابرگ را کسب کردند. پروژه و همچنین 200000 تومان یارانه از 11 نام سبد غذایی دریافت کرد. به عبارت دیگر با استفاده از این طرح کمک هزینه درآمدی از 1 به 3 به 520 هزار صوم و کمک هزینه درآمد از 4 به 7 به 420 هزار صوم افزایش می یابد.

با این حال وزیر تعاون، کار و حمایت اجتماعی روز گذشته به ایسنا اعلام کرد که اعشار هشتم و نهم به تدریج به طرح صدور صورتحساب الکترونیکی اضافه می شود.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما