تصاویر این گاو نر طلایی اساطیر یونان باستان زنده است!


آفتاب نیوز :

نام این حیوان تاکین (Budorcas taxicolor) و چهار زیرگونه از بوتان تاکین (B. taxicolor whitei) است. تاکسی طلایی (B. taxicolor bedfordi); میشمی تکین (B. taxicolor taxicolor); و سیچوان تاکین (B. taxicolor tibetana). زیستگاه آنها مناطق کوهستانی و دره های جنگلی آسیا است، این مناطق تا بوتان، میانمار، شمال هند، تا مناطق مرکزی و جنوبی چین و تبت گسترش می یابد.

گیاهان فصلی به ویژه برگ درختان و درختچه ها و همچنین علف ها منبع غذایی این گونه عجیب و غریب هستند. در زمستان که غذای مورد علاقه این حیوان در دسترس نیست، شاخه های نرم را می خورد.

تاکین ها حیوانات شگفت انگیزی هستند و از بستگان گاو، گوسفند، بز و سایر پستانداران سم محسوب می شوند.

آنها بینی های آهو مانند و پاهای کوتاهی دارند که بدن بزرگ و چاق آنها را پشتیبانی می کند. هر دو جنس این گاوها شبیه شاخ حیوانات وحشی هستند که از تاج سر بیرون زده و به سمت بالا خم می شوند.

مو و بوی آنها بسته به زیر گونه متفاوت است از قهوه ای خاکستری تا قهوه ای مایل به قرمز یا شکلاتی.

شاید از همه جالبتر، پوست تاکینی طلایی، همانطور که از نامش پیداست، طلایی رنگ است.

تاکین طلایی ممکن است الهام بخش پشم طلایی اساطیر یونان باشد. به عنوان مثال، در یکی از این داستان‌های اساطیری، جیسون ماجراجو فرستاده می‌شود تا پشم قوچ بالدار را که زئوس برای گرفتن تاج و تخت غصب شده از پدرش گرفته بود، پس بگیرد.

تاکین ها در محیط های کوهستانی در آسیا زندگی می کنند و در جستجوی غذا از دامنه ها بالا و پایین می روند.

پاهای تاردار مخصوص آنها به آنها کمک می کند تا از زمین های شیب دار و صخره ای عبور کنند.

در تابستان، زمانی که غذا اشباع می شود و جفت گیری انجام می شود، تاکین ها گله هایی با حداکثر 300 حیوان تشکیل می دهند، اما در ماه های زمستان به گروه های کوچک 15-30 حیوانی تقسیم می شوند.

گله ها عمدتا ماده هستند، زیرا نرها در بقیه فصل به جز فصل تولید مثل منفرد هستند.

تاکین ها شکارچیان کمی دارند، اگرچه پلنگ برفی ممکن است گوساله ها را شکار کند، در حالی که پلنگ ها، ببرها، گرگ ها و خرس سیاه آسیایی گاهی اوقات گاوهای بالغ را شکار می کنند.

هنگامی که تاکینیس احساس خطر می کند، با سرفه به گله هشدار می دهد و باعث می شود بقیه فرار کنند و دراز بکشند تا پنهان شوند.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) همه زیرگونه‌های این گونه را به‌عنوان آسیب‌پذیر فهرست می‌کند و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که دامنه آن‌ها ممکن است کمتر از آن چیزی باشد که قبلاً تصور می‌شد، احتمالاً به این معنی که این حیوانات شبیه بز بیشتر از آنچه ما می‌دانیم در معرض خطر هستند. تصمیم گرفت .

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما
اطلاعات و محتوای این سایت با کمک هوش مصنوعی و از روی داده‌های اینترنتی تهیه شده‌اند و مسئولیتی در قبال صحت آنها نخواهیم داشت و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.