با توجه به تقاضای صادرکنندگان، سیاست ارزی باید بازنگری شود

تیتر20- حسین محمدیان در آستانه روز ملی صادرات با اشاره به الزامات توسعه کسب و کار کشور، مشکلات موجود در مبادلات مالی و بانکی با کشورهای هدف را مشکلات فعال اقتصادی در حوزه صادرات عنوان کرد. بنابراین خواسته ما از دولت و ارکان نظام این است که ایران هر چه سریعتر به قراردادهای بین المللی بپیوندد تا در کنار توسعه تجارت شاهد تسهیل در مبادلات مالی با کشورهای مختلف باشیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور همواره بر توسعه صادرات غیرنفتی تاکید داشتند. زیرا صادرات غیرنفتی در همه زمینه ها از جمله ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و بهبود تراز تجاری کشور می تواند مفید باشد. بنابراین در این مسیر باید با حسن نیت و توجه به پیشنهادات و درخواست های بخش خصوصی، موانع و گره های موجود برطرف شود.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی مشهد در حال حاضر موضوع قرارداد ارزی را یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه صادرات عنوان کرد و گفت: این سیاست در اجرای فعلی مورد قبول صادرکنندگان نیست. . صادرکنندگان خواستار تجدید نظر دولت در سیاست تعهد ارزی هستند تا همه صادرکنندگان ارز خود را به نرخ بازار آزاد بفروشند یا سیستم بانکی ارز صادراتی را با نرخ بازار آزاد از صادرکننده خریداری کند تا متضرر نشوند.

محمدیان ابراز امیدواری کرد: یارانه ها و رانت ها در تولید و صادرات هرچه بیشتر کاهش یابد تا تولیدکنندگان در اقتصاد آزاد بتوانند به راحتی به مواد اولیه دسترسی داشته باشند و در نهایت آن چیزی که صادرات محور است اتفاق بیفتد.

وی در خصوص مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در زمینه اخذ ضمانت نامه های ارزی و صادراتی نیز اذعان داشت: هیچ اقدامی برای حل موضوع ضمانت نامه صادراتی انجام نشده است. این موضوع یکی از جدی ترین مشکلات است و تا زمانی که نتوانیم روابط خود را با بانک های دیگر کشورها مدیریت کنیم، قطعا در زمینه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به موفقیت نخواهیم رسید. همانطور که آمارها نشان می دهد به دلیل محدودیت های بانکی رشد قابل توجهی در صادرات خدمات فنی و مهندسی نداشته ایم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: برای افزایش مبادلات اقتصادی با سایر کشورها باید قوانین بین المللی را بپذیریم تا بتوانیم انتظار توسعه صادرات را داشته باشیم. و صادرات. روابط تجاری ما باید با تلاش برای رفع تحریم ها و استفاده موثر از ظرفیت های کشور، بخشی از تجارت جهانی باشیم و قطعاً انگیزه رفع موانع موجود را در دولتمردان و دلالان می بینیم./ایسنا

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما