آیا آمریکا مذاکرات برای احیای برجام با ایران را لغو کرده است؟

چند روز پیش، علی ویز، مشاور ارشد رئیس گروه بین‌الملل بحران اعلام کرد: پس از توافق مبادله اسرا با پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی و توافق کاهش تنش، قرار بود این مذاکرات ادامه یابد. در ماه اکتبر، اما با وضعیت کنونی جنگ غزه، این مذاکرات نیز بسته شده است.

آفتاب نیوز :

به گزارش اصلاح نیوز، رسانه امواج به نقل از یک منبع آگاه: آمریکا از تصمیم خود برای انجام مذاکرات برای احیای برجام که قرار بود در ماه جاری در عمان برگزار شود، صرف نظر کرده است.

وزیر امور خارجه ایران دو روز پیش در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تاثیر جنگ اخیر در سرزمین های اشغالی گفت: ابتکار سلطان ایران. عمان همچنان در مورد خروج همه طرف های برجام روی میز است. البته تحولات منطقه ای در تسریع یا کندی مسیر مذاکرات غیرمستقیم مرتبط با این موضوع موثر است.

چند روز پیش، علی واعظ، مشاور ارشد رئیس گروه بین‌الملل بحران اعلام کرد: پس از توافق مبادله اسرا با پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و توافق کاهش تنش، قرار بود این مذاکرات انجام شود. در ماه اکتبر ادامه خواهد یافت، اما با وضعیت کنونی جنگ غزه، این مذاکرات نیز بسته شده است.

البته اگر سرنوشت این جنگ به دیگر کشورهای منطقه کشیده نشود و نقش ایران در آن بیش از وضعیت فعلی پررنگ‌تر نشود، می‌توان تصور کرد که مذاکرات در ماه‌های آینده و در روزهای آینده پایان این سال اما همانطور که اشاره کردم این امر در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و در حال حاضر مانعی برای تکمیل آن وجود دارد.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما