پیش بینی قیمت طلا و سکه در 3 آبان مسیر حرکت سکه امام با سایر سکه ها متفاوت بود


آفتاب نیوز :

امروز قیمت طلا و سکه روندی مشابه روز گذشته نداشت. طلا و سکه امام با 100 تومان افزایش ارزش دلاری و سایر سکه ها نیز کاهش محدودی داشتند. گفتنی است پس از باز شدن بازارها امروز قیمت طلا در جهان با کاهش هشت دلاری به قیمت 1965 دلار رسید.

قیمت سکه و بادکنک 2 نوامبر 1402

در همین رابطه جواد فلاحیان، کارشناس اقتصادی با اشاره به تغییرات قیمتی در بازارها به خبرگزاری تجارت گفت: با توجه به حرکت بازارها ابتدا بورس، سپس طلا و سپس دلار بیشتر می شود. روند شدید ، به ترتیب؛ بنابراین رویدادهای سیاسی و اقتصادی نسبت به بازارهای مذکور فراز و نشیب هایی در روند قیمتی دارند.

وی با اشاره به تاثیر روند قیمت طلای داخلی بر بازار جهانی طلا و نرخ دلار گفت: این دو پارامتر بر بازار داخلی طلا تاثیرگذار است. ما شاهد نوسانات نسبتاً بالایی در طلای جهانی در هفته های اخیر بوده ایم که به نظر می رسد در حال تثبیت است.

فلوهیان افزود: به نظر می رسد حرکت دلار و تغییر نرخ ارز جهانی به نوعی قیمت طلا را در بازار داخلی پوشش می دهد، اما نمی توان تاثیر نقدینگی و رشد پایه پولی را انکار کرد و با تاکید بر اینکه اقدامات سیاستمداران برای محدود کردن قیمت ها موقتی است.او خاطرنشان کرد: قیمت ها به سمت خود پیش می روند اما نمی توانیم شاهد افزایش چشمگیر قیمت داخلی طلا در ماه های آینده باشیم.

سکه پرچمدار گرمی با بیشترین کاهش قیمت

امروز سه شنبه دوم آبان ماه قیمت سکه امام 64 هزار تومان افزایش یافت. این قطعه به قیمت 28851000 تومان فروخته شد. اما سکه بهار با افت 90 هزار تومانی به قیمت 25 میلیون و 401 هزار تومان فروخته شد. در این روز قیمت نیم سکه بدون تغییر باقی ماند و برابر با روز گذشته 15 میلیون و 200 هزار تومان مبادله شد.

ربع سکه 50000 تومان با قیمت 10300000 تومان معامله شد. سکه گرمی امروز با 100 هزار تومان کاهش بیشترین افت قیمت را داشت. این قطعه به قیمت پنج میلیون و 700 هزار تومان فروخته شد.

حباب سکه با قیمت مطابقت دارد

امروز قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای 18 عیار نیز با 10 میلیون و 523 هزار تومان افزایش 118 هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 23 هزار تومان افزایش به دو میلیون و 429 هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم دو میلیون و 397 هزار تومان فروخته شد.

در روز دوم تمبر حبابی، سکه نیز مانند قیمت روند متعادلی نداشت. حباب سکه امام و نیم سکه نیز به ترتیب 47 و 20 هزار تومان افزایش یافت. حباب سکه بهار ۴۶ هزار تومان، ربع سکه ۳۶ هزار تومان و سکه گرمی ۹۳ هزار تومان کاهش یافت.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما