آجیل می تواند به کنترل وزن کمک کند

عنوان 20- به نقل از مهر از هلث لاین، مردم اغلب از خوردن آجیل به دلیل پرکالری و چربی پرهیز می کنند.

با این حال، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که بادام می‌خوردند نسبت به افرادی که بادام مصرف نمی‌کردند، وزن بیشتری از دست دادند.

به گفته متخصصان تغذیه، آجیل، مانند بادام، سرشار از تمام مواد مغذی ضروری است. بنابراین، هنگامی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شوند، می توانند به مدیریت وزن کمک کنند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که بادام را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با کالری محدود مصرف می کردند، حدود 9.3 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

آنها همچنین در معیارهای مختلف سلامت متابولیک قلبی مانند فشار خون، قند خون و چربی ها بهبود یافتند.

برای بررسی تأثیر مصرف بادام بر کاهش وزن، 140 مرد و زن 24 تا 65 ساله انتخاب شدند. همه شرکت کنندگان BMI (شاخص توده بدنی) در محدوده اضافه وزن یا چاقی داشتند.

سپس آزمودنی ها به طور تصادفی به رژیم غذایی غنی شده با بادام یا گردو تقسیم شدند.

در طول 12 هفته اول، همه شرکت کنندگان یک رژیم غذایی کم کالری مصرف کردند. سپس، برای 24 هفته آینده، آنها یک رژیم غذایی حفظ وزن را دنبال کردند.

شرکت کنندگان برای ارزیابی در شروع مطالعه و همچنین در نقاط زمانی 12 و 36 هفته از کلینیک بازدید کردند. در این ارزیابی‌ها، محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا افراد براساس هدف فعلی‌شان وزن خود را کاهش داده یا حفظ کرده‌اند.

علاوه بر این، پارامترهای مختلف قلبی متابولیک مانند فشار خون، چربی خون، قند خون، انسولین، مقاومت به انسولین، حساسیت به انسولین و عملکرد سلول‌های بتا پانکراس اندازه‌گیری شد.

پس از تجزیه و تحلیل داده ها، دانشمندان دریافتند که وزن هر دو گروه یکسان – حدود 7 کیلوگرم – و همچنین بهبود خوبی در سلامت قلبی متابولیک داشتند.

با این حال، رژیم غذایی غنی شده با بادام باعث بهبود بیشتر کلسترول بد LDL شد. به گفته نویسندگان، LDL با بیشترین خطر ایجاد پلاک های انسداد شریان مرتبط است، بنابراین بهبود سطح آن می تواند به طور بالقوه خطر قلبی عروقی را کاهش دهد.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما